Monday, October 17, 2011

my morning sickness mostly gone

Salam,

Alhamdulillah.. hari ni rasa sihat jer... harap2 sampai mlm la... huhu... rasa badan pun dah kuat skit... weekend haritu dapat la kemas umah dengan jayanya... kalau x mcm kapal karam je... nak wat cane... dah x larat + morning sickness.. Setakat ni belum ada rasa mengidam apa2 lg.. dulu2 masa Mia & Afif pun xde mengidam pun... cuma now aku suka makan tosai... hampir setiap hari mesti nak pekena tosai... tp certain tempat je yg aku suka...Selalu kt As-salam Bistro coz dia wat garing & x masam sgt..  Lg satu aku suka makan kuew teow ladna seafood...

Now dah 4 bln lbh.... mabuk pun dah makin kurang.... kalu dulu byk yg x blh... sekarang byk yg dah ok.. Alhamdulillah...
1- Masa awal2 dulu x lalu makan ayam...ayam kfc ke ape ke...  sekarang (4 bln) dah boleh dah...
2- Dulu asik muntah2 jer... sampai kena masuk air... tp sekarang dah x muntah2.. just kekadang muntah masa pagi2 gosok gigi.. tp x hari2..
3- dulu lembik.. lemaw... jer... selalu mc jer... tp now rasa badan dah kuat skit.. tp still la cepat penat kalu byk keje.. kalu dah penat nak cakap pun x larat... =p
4- Dulu asik x selera makan jer... mulut pun rasa masam... now.. dah byk makan.... selera pun makin bertambah... (tu yg ada kencing manis plak.. hehe)

Tapi ada certain thing yg setakat ni x ok lg...
1- x boleh hidu bau-bauan yg kuat.... xspecially minyak wangi, bau sampah... bau benda/org busuk,..bau rempah2.. sabun mandi yg wangi2.. skarang pakai dettol je.. =p 
2- bau tumis guna bawang putih pun aku x leh.. skarang aku masak pakai bawang besar jer... itu pun tumis kejap2..
3- Tak berapa suka makan nasi...
4- sejak preggy ni mmg malas nak melawa... gi mana2 pun x pakai dah compact powder ke... lipstick ke.. apetah lg make up... mmg aku malas... tu yg skarang ramai yg cakap aku nampak serabai jer.. huhu

Rasanyer itu je kot... Yg pasti bila dah preggy kali ke-3 ni... stamina pun makin lama makin turun.... mungkin faktor usia jgk kot... hehe.. urat pun dah byk putus... huhu..

K la... That's all 4 now..


 ✿•´¯`•.LuvMiafif.•´¯`•✿

No comments:

Post a Comment

TQVM

kucing di alam maya